Zastosowanie

HOLOWANIE


CT wykazuje swoje nadzwyczajne zalety podczas holowania szybowców. Jego najlepsza prędkość wznoszenia idealnie pasuje do wymagań wznoszenia nowoczesnych szybowców. CT nawet ze stałym śmigłem doskonale sprawdza się w tej roli demonstrując swoje umiejętności zarówno na trawie, jak i na podłożach twardych.
CT pozytywnie przeszedł test ciągnięcia transparentów. Dzięki estetycznemu wyglądowi, lekkiemu nosowi a także dużym zakresom dozwolonych prędkości samolot ten doskonale sprawdza się w tej roli. Sam bander o powierzchni 180 m2 nie powoduje najmniejszych problemów przy holowaniu.

ZASTOSOWANIA PROFESJONALNE


Dzięki połączeniu tych wyjątkowych cech samolot ten stosowany jest na całym świecie do celów komercyjnych. Oto kilka przykładów jego zastosowań:

  • Dla szkoleń i czarteru (w krajach, gdzie jest to dopuszczalne) CT stosowany jest znacznie częściej niż inne porównywalne samoloty. Szczególnie dobrze sprawdza się jego wysoki poziom komfortu. Pozwala instruktorowi i uczniowi uzyskać optymalne otoczenie.
  • CT jest idealny do patrolowania (autostrady, linie transmisyjne, lasy, sklepy, ruch uliczny) lub też do wykonywania fotografii z lotu ptaka. Przestronna kabina, bardzo duży przedział na bagaże, dobra widoczność, zdejmowane drzwi, duże i efektywne spektrum prędkości, jak również wyjątkowo duży zasięg umożliwiają wykonanie takich zadań w sposób perfekcyjny.
  • Dzięki swojej przestronnej kabinie oraz wspaniałej widoczności, CT jest idealnym samolotem do stosowania w rolnictwie przy inspekcji zwierząt i upraw. Krótka droga lądowania w terenie pozwala na przeprowadzenie doraźnych kontroli w wielu miejscach.
  • Izolowana konstrukcja węglowa tworzy idealny ekran dla czujników, które stosowane są do wykrywania obiektów metalowych na ziemi.

 

KLUBY I WYPOŻYCZALNIE


Ultralekki samolot o wysokich osiągach może być własnością klubu lub wypożyczalni, tam gdzie zezwalają na to przepisy. Dawny sceptycyzm klubów oraz przedsiębiorstw wypożyczających został pokonany dzięki temu, że samoloty o konstrukcji rurowej z powłoką lub wolniejsze samoloty nie wytrzymują porównania parametrów. Od wersji CT2K, a szczególnie wersji SW, nawet mało doświadczeni piloci mogą sterować już po krótkim przeszkoleniu. Jego zachowanie w locie ułatwia eliminację błędów oraz zapewnia każdemu pilotowi odpowiedni komfort i bezpieczeństwo.