Zastosowanie
CT wykazuje swoje nadzwyczajne zalety podczas holowania szybowców. Jego najlepsza prędkość wznoszenia idealnie pasuje do wymagań wznoszenia nowoczesnych szybowców. CT nawet ze stałym śmigłem doskonale sprawdza się w tej roli demonstrując swoje umiejętności zarówno na trawie, jak i na podłożach twardych.
CT pozytywnie przeszedł test ciągnięcia transparentów. Dzięki estetycznemu wyglądowi, lekkiemu nosowi a także dużym zakresom dozwolonych prędkości samolot ten doskonale sprawdza się w tej roli. Sam bander o powierzchni 180 m2 nie powoduje najmniejszych problemów przy holowaniu.
Dzięki połączeniu tych wyjątkowych cech samolot ten stosowany jest na całym świecie do celów komercyjnych. Oto kilka przykładów jego zastosowań:
- Dla szkoleń i czarteru (w krajach, gdzie jest to dopuszczalne) CT stosowany jest znacznie częściej niż inne porównywalne samoloty. Szczególnie dobrze sprawdza się jego wysoki poziom komfortu. Pozwala instruktorowi i uczniowi uzyskać optymalne otoczenie.
- CT jest idealny do patrolowania (autostrady, linie transmisyjne, lasy, sklepy, ruch uliczny) lub też do wykonywania fotografii z lotu ptaka. Przestronna kabina, bardzo duży przedział na bagaże, dobra widoczność, zdejmowane drzwi, duże i efektywne spektrum prędkości, jak również wyjątkowo duży zasięg umożliwiają wykonanie takich zadań w sposób perfekcyjny.
- Dzięki swojej przestronnej kabinie oraz wspaniałej widoczności, CT jest idealnym samolotem do stosowania w rolnictwie przy inspekcji zwierząt i upraw. Krótka droga lądowania w terenie pozwala na przeprowadzenie doraźnych kontroli w wielu miejscach.
- Izolowana konstrukcja węglowa tworzy idealny ekran dla czujników, które stosowane są do wykrywania obiektów metalowych na ziemi.
Ultralekki samolot o wysokich osiągach może być własnością klubu lub wypożyczalni, tam gdzie zezwalają na to przepisy. Dawny sceptycyzm klubów oraz przedsiębiorstw wypożyczających został pokonany dzięki temu, że samoloty o konstrukcji rurowej z powłoką lub wolniejsze samoloty nie wytrzymują porównania parametrów. Od wersji CT2K, a szczególnie wersji SW, nawet mało doświadczeni piloci mogą sterować już po krótkim przeszkoleniu. Jego zachowanie w locie ułatwia eliminację błędów oraz zapewnia każdemu pilotowi odpowiedni komfort i bezpieczeństwo.